2013. június 27., csütörtök

Kukta vagyok

Ha már úgyis olyan sok időm van ...  Áhh, ezt senki se higgye el, nincs is időm :D  Persze a kaján való töprengésre és társaira mindig jut idő, hát hogyne -.- Na mindegy. Lényeg a lényeg, hogy gondoltam sütök valamit, mert hát miért is ne? És ha már sütés, akkor legyen diétás, már amennyire egy sütemény diétás lehet...

Imádok kísérletezni és saját recepteket kitalálni vagy érzés után beledobálni egy tálba a hozzávalókat, bármi is lesz belőle, bár általában mindig ezek sikerülnek a legjobban, nem is tudom miért :D

Most se volt másképp, először körbetekintettem a konyhában és a spejzban, miből is gazdálkodhatok, majd a következő hozzávalókat találtam:


  • egy tálka frissen szedett meggy
  • 2-3 alma
  • fahéj
  • zabliszt
  • tojás
  • 1,5%-os tej
  • light margarin
  • pár csepp olivaolaj
  • reszelt citromhéj
  • 1 cs sütőpor
  • 1 cs vaníliás cukor (ennyi lehet benne...talán...)

Majd tálka elő, mixer elő, hozzávalók bele, amíg úgy jól nézett ki, hogy jó lesz, először a nem gyümölcs hozzávalókat jó kis tésztássá összekevertem, majd hozzáadtam a meggyet (előtte kimagoztam, utálom, hogyha evés közben még azt is válogatni kell:D).

Egy nagyobb féle tepsit kipapíroztam, bele a tésztácska, majd az almát feldaraboltam minikre és elszórtam benne random darabokat, amik belehuppanva eltünedeztek.  És irány a sütő! 150 fokon szoktam, amíg késznek nem tűnik, de úgy általában fél óra és jó lesz:)

Tumblr

Nom-Food! | via Tumblr

És szépen lassan kész is lett a mestermű. Általában szerintem az ízét (mivel cukor nélkül sütöm) - ebben az esetben pedig - a fahéj, a citrom és ugye a gyümölcsök voltak azok, amik felhozzák és nem egy keserű vagy unfincsi vagy íztelen sütidarab lesz. 

Szerintem végül is fincsi lett, egy szeletet megkóstoltam belőle, de többet már nem kéne :') Ha a család megengedi majd, hogy én tálaljam nekik, akkor számukra jó kis kiegészítő lehet a tejszínhab, mert imádják agyonízeztetni azt, ami már amúgy sem izé. Magában is jó ez így, de tudjuk, én máshogy gondolok pár dolgot, azért remélem nekik is ízlik majd:) Mert amúgy valójában nekik csináltam, én csak "unatkoztam"...Most, ahogyna így végiggondoltam, ebbe kb. semmi diétás nincs, azonkívül, hogy zabliszttel csináltam, mert elvileg egészségesebb...No mindegy, jó lesz falura. 

4 megjegyzés:

  1. Lehet megsütöm ezt a receptet! Nagyon tetszik és összeszaladt a nyál a számban hmm :) Biztos finomra sikerülhetett! :))

    VálaszTörlés
  2. Ó, ez a képen a Te sütid? Nagyon csini. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem az enyém, csak valami illusztrációt próbáltam keresni:)

      Törlés